Fietsen naar Jinxi Ancient Town

Enige tijd geleden had ik een oud collega beloofd dat ik een keertje met hem zou gaan fietsen. Afgelopen weekend stelde hij voor om naar Jinxi te gaan, een oud dorpje met kanaaltjes, zoals er hier rondom vele zijn (Mudu, Tongli, Luzhi etc.). In Jinxi was ik nog niet geweest dus was dit een mooi tochtje voor een mooie herfstzondag. We hadden een route gepland door het buitengebied, dus niet teveel verkeer en lekker buiten de stad.
Jinxi zelf was niet zoveel anders dan de andere “watertowns” waar ik al eerder geweest was, maar we hebben er lekker gegeten en de tijd genomen om wat rond te kijken voordat we weer terug fietsten.
En daarmee begon het probleem. Toen we net onderweg waren voelde ik dat er een bobbel op mijn achterwiel zat. Ik dacht aan een probleemIMG_1018 met de band maar het bleek erger: de hele zijkant van de velg was gescheurd, helemaal doorgesleten.  Daarmee kwam op die plek de band over de velg en ontstond er een bobbel die zo groot was dat ik de rem helemaal moest loskoppelen om het wiel nog te laten draaien. Daarna heb ik er een beetje lucht uitgelaten om de druk te verminderen en zijn we doorgereden met nog 30 km te gaan. Onderweg hebben we wel geprobeerd om een nieuw wiel te vinden maar de weinige fietsenmakers die we konden vinden hadden of geen wielen of ze zeiden dat ze geen wielen voor dit merk fiets (Sirocco) hadden Verwarde emoticon. Dus zat er niets anders op dan toch maar door te rijden. Daarna nog wel wat spannende momenten gehad op een pikdonkere provinciale weg waar je ieder moment tegen een voetganger of onverlichte e-bike kon aanbotsen, maar we zijn weer thuisgekomen. Emoticon met brede lach

Voor de route klik hier

Camera      voor de foto’s klik hier (Facebook) of hier (Windows Live)

2 Reacties op “Fietsen naar Jinxi Ancient Town

  1. heb je intussen al een nieuw wiel? of moet het een helenieuwe fiets worden???

  2. Voor de prijs van dat wiel in Nederland kan ik hier waarschijnlijk wel een nieuwe fiets kopen, maar ik ga toch maar voor een nieuw wiel 🙂

Geef een reactie

