Dagje Mudu

Ik was vandaag van plan om nog eens naar Lingyan mountain te gaan maar eenmaal daar aangekomen vond ik het toch te warm om deze heuvel weer eens te beklimmen. In plaats daarvan heb ik lekker eens door Mudu gedoold, nadat ik eerst onderweg nog enige tijd naar de boten op het Grand Canal heb gekeken. Dat heb ik al vaker gedaan en ik vond het altijd knap dat de boten elkaar niet raakten omdat het op het water al net zo’n chaos is als op de weg. Vandaag ging het dus wel mis: een inhalende boot moest weer naar rechts en raakte een andere. Niemand die er echt een probleem van maakte, alles ging gewoon verder. Zie ook het filmpje, waar kleine botsingen te zien zijn.
In Mudu was het een gezellige drukte. De gemiddelde Chinees (ik heb geen buitenlander gezien) komt hier volgens mij alleen maar voor de gefrituurde krabbetjes en om zich op de foto te laten zetten. Vandaag waren er ook weer volop meisjes die zich in een mooie jurk en opgemaakt op de foto lieten zetten. Je komt ze overal tegen en het is wel leuk om te zien. Ik werd ook nog uitgenodigd om mee op de foto te gaan, alleen zonder zo’n mooie jurk Knipogende emoticon.
Al met al een leuk uitstapje al was het wel warm en dorstig weer.

Camera        Voor de foto’s klik hier  (FB) of hier (Windows Live)

Een Reactie op “Dagje Mudu

  1. Pingback: Fietsen naar Jinxi Ancient Town | KC in Suzhou

Geef een reactie

