Outlet stores, een oud stadje en een aardige Chinees

Vorige week kwam ik tijdens een fietstocht toevallig langs een Nike Factory Store. Ik vroeg me af of er bij mij in de buurt ook zo’n winkel zou zijn, en wat bleek: in het stadsdeel waar ik woon was er ook één. Echter niet direct in de buurt: 18 km van waar ik woon Geërgerd. Maar dan had ik in ieder geval weer een bestemming om eens naar toe te fietsen Knipogende emoticon.
De winkel bleek in een groot complex met allemaal outletstores te zitten, genaamd Stage. Officiele naam: Stage (Suzhou) International Luxury Brands Village. Voor ieder merk kleding een eigen winkel. Het lag midden tussen de bedrijven, geen huizen in de wijde omtrek, en als er al iemand woonde dan had die zeker geen interesse in de merkartikelen die ze hier verkochten, dus met de drukte viel het wel mee. Ik had het er al snel gezien en zocht leuke route terug want de weg erheen was één lange weg die een beetje saai was. Daardoor vond ik op de kaart het plaatsje Luzhishen (甪直镇), een oud plaatsje met kanaaltjes en bootjes waar veel toeristen op af komen. Zoiets als Tongli waar ik laatst was, maar dan wat minder goed onderhouden. Maar toch leuk om even doorheen te lopen.
Op de weg terug bleek dat het kiezen van allerlei binnendoor weggetjes ook een nadeel kan hebben: door alle rommel op straat had ik een lekke achterband opgelopen. Daarom op zoek naar een mobiele fietsenmaker die je hier overal tegenkomt. Ik ging af op een markt die ik in de verte zag toen er een Chinees was die begon te gebaren naar mijn fiets en ergens in de verte wees. Hij wist dus ergens een fietsenmaker, maar ik begreep  natuurlijk niet waar dat was. Gelukkig was hij zo aardig me er even naar toe te brengen. Langs de kant van de weg werd de band geplakt voor 5 RMB en kon ik weer verder. Alles bij elkaar een leuke tocht in een stadsdeel waar ik nog nooit geweest was.

Camera           Voor foto’s klik hier

2 Reacties op “Outlet stores, een oud stadje en een aardige Chinees

  1. jammer dat veel foto’s niet door de censuur gekomen zijn

  2. Pingback: Fietsen naar Jinxi Ancient Town | KC in Suzhou

Geef een reactie

