Tongli Historic Town

Tongli is een van de meest bekende toeristische bestemmingen in de omgeving van Suzhou. Het is een zogenaamde watertown, vanwege de vele kanalen die er doorheen lopen. Dat in combinatie met de oude gebouwen geeft een gemoedelijke sfeer die goed in de smaak valt bij de bezoekers.
Ik wilde er al langer een keer naar toe maar kon niet precies vinden waar het was. Het makkelijkste zou zijn om me laten brengen, maar ik wilde natuurlijk met de fiets. Na wat speurwerk op internet had ik de locatie gevonden en met het goede weer van vandaag stond niets een fietstochtje meer in de weg.
Eenmaal aangekomen moest er eerst een kaartje gekocht worden bij de toegang tot het oude deel van Tongli, waarmee wel alle bezienswaardigheden bezocht konden worden. Daarna was het vrij ronddwalen langs de grachten en door de steegjes. En natuurlijk de traditionele tuinen bezoeken. Knipogende emoticon Die zijn wel allemaal zo’n beetje hetzelfde, maar hier hadden ze deze keer volop koi karpers in de vijver zitten die je voor 3 RMB kon voeren. Voor een paar korreltjes voer kropen ze over elkaar heen en kwamen ze bijna de vijver uit.
In het midden van Tongli liggen drie bruggen vlak bij elkaar die volgens de lokale bevolking voorspoed en geluk brengen bij het passeren van alle drie. Dat heb ik dus maar gedaan, mij kan niets meer gebeuren. Emoticon die tong uitsteekt  Bij deze bruggen lag ook een boot met daarop een aantal aalscholvers. Tegen een kleine vergoeding werden er een paar losgelaten die dan direct naar vis gingen duiken. Die bleef echter wel in de keel steken omdat er een touwtje omheen gebonden zat. Zo blijven ze lekker hongerig en voeren ze steeds hun show weer op. Sarcastische emoticon
Alles bij elkaar heb ik er wel een uur of 4 rondgelopen. Ik heb niet het idee dat ik alles al gezien heb, dus ik zal nog wel eens terug moeten. 

Camera      voor de foto’s klik hier

4 Reacties op “Tongli Historic Town

  1. Het zijn lelijke beesten die aalscholvers maar dit vind ik wel zielig.

  2. Pingback: Outlet stores, een oud stadje en een aardige Chinees | KC in Suzhou

  3. Pingback: Fietsen naar Jinxi Ancient Town | KC in Suzhou

Geef een reactie

