Bezoek aan IVT

Gisteren was ik uitgenodigd om deel te nemen aan de board meeting van een school hier in Suzhou. Als bedrijf verlenen we financiële steun aan die school (een soort MTS/HTS) en daarom ben ik gelijk een board member. Het was de eerste keer dat ik hierbij aanwezig was en ik moet zeggen het was een hele belevenis. Omdat ze pas verhuisd waren naar een nieuw gebouw (met slaapplaatsen voor 8000 studenten!) was er ook ter gelegenheid van de opening een avond programma met veel zang en dans.
De board meeting was heel formeel georganiseerd in een vergaderzaal met een ronde tafel in het midden en tafels voor diverse gasten eromheen. Ik werd in het Boardmeetingmidden geplaatst, en viel direct op omdat ik de enige niet Chinees uitziend aanwezige was. De hele meeting was in het Chinees dus dat was wel een uitdaging. Gelukkig had ik een Engels verslag en kreeg ik later een Engelse leraar naast me zitten voor de vertaling. Maar de echte inhoud van de discussies ging toch wel een beetje langs me heen. Moest natuurlijk wel wat input leveren aan de discussie die ook netjes voor de rest vertaald werd.
Daarna was het tijd voor het traditionele diner: aan ronde tafels met wel 18 verschillende gerechten en veel Gānbēi (bottoms up, dus glas in 1 keer leeg drinken). Tijdens het diner ontstond er ineens een hoop rumoer omdat de eigenaresse van de school binnenkwam samen met een zanger en zangeres voor het avond programma.  Die bleken zeer populair te zijn in China, dus de studenten stonden in de rij voor een foto.
Na het diner begon het avondprogramma met veel zang en dans van de studenten. Tussendoor moesten we nog Showeven opstaan ter introductie en begroeting van het publiek, daarbij ook nog groot geprojecteerd op een scherm op het podium. Het leek wel een TV-show.  Aan het einde van het programma kwamen na elkaar eerst de zangeres (genaamd Sneeuwwitje) en de zanger aan bod die continue bestormd werden door studenten uit het publiek die bloemen kwamen brengen.
Alles bij elkaar een mooie avond Chinees entertainment.

3 Reacties op “Bezoek aan IVT

  1. Zo beleef je nog eens wat…je kunt er wel een boek over schrijven !!

  2. Pingback: Dragon boat festival | KC in Suzhou

  3. Pingback: Opening van het schooljaar | KC in Suzhou

Geef een reactie

